Petar Obradovic ottaa komennon miehissä ja A-pojissa
SeuraJulkaistu: 02.04.2021 16.15

Petar Obradovic ottaa komennon miehissä ja A-pojissa

Jugoslaviassa syntynyt Crvena zvezdan kasvatti Petar Obradovic aloittaa Hakan miesten edustusjoukkueen ja A-poikien vastuuvalmentajana. 55-vuotias Obradovic aloittaa seurassa välittömästi.

Paimion Hakan Nelosessa pelaava miesten edustusjoukkue ja A-poikien Kakkosessa pelaava P20-joukkue ovat saaneet uudeksi vastuuvalmentajakseen Jugoslaviassa syntyneen, kahdeksankymmentäluvulla Suomeen muuttaneen Petar Obradovicin.

– Haimme valmentajaa, joka on erityisesti Paimion Hakan projektin näköinen. Halusimme valmentajan, jonka osaamisalueeseen kuuluu nimenomaan nuorien pelaajien kehittäminen ja sitä kautta tuoda A-juniori-ikäisille mahdollisuuden ottaa seuraava askel kohti seuran edustujoukkuetta.

– Löysimme nopeasti yhteisen sävelen ja olemme erittäin onnellisia saadessamme seuraan kokeneen ja meritoituneen valmentajan, jalkapallojaoston puheenjohtaja Petter Sandell summaa.

Obradovicin meriitit ovat todella upeat. Hän on mm. voittanut kolme Suomen mestaruutta, useita hopea- ja pronssimitaleita, ja valmentanut aivan Suomen terävimpään kärkeen nousseita pelaajia. Niin Moisanderin veljekset kuin Roope Riski ovat olleet hänen valmennuksensa alla.

Viimeiset 28 vuotta Obradovic on valmentanut Turun Palloseuran organisaatiossa. Hän on ollut vastuuvalmentajana useissa eri ikäluokissa, ollut valmennuspäällikkönä ja toiminut juniorien tekniikkavalmentajana.

Obradovicin vahvuus on yksilöiden kehittämisessä. Hän heittäytyy aina jokaiseen toimenkuvaansa täydellä sydämellään vaatien samalla myös pelaajilta paljon. Obradovicia kuvaillaan vaativaksi ja reiluksi valmentajaksi.

– Petar on intohimoinen, osaavava ja tuo mukanaan myös tekemisen kulttuuria, josta on varmasti lisäapua monille seurassa jo oleville valmentajille, valmentajarekryä johtanut Juho Kirjonen kiteyttää.

Obradovicin sopimus on mallia 1+1, jossa molemmilla osapuolilla on mahdollisuus jättää optio käyttämättä. Paimion Haka näkee kuitenkin projektin olevan vasta alussa, ja Obradovicin olevan oikea mies aloittamaan paimiolaisen PaiHan miesten lippulaivan kipparoinnin.

Kuuntele lisää Petarin mietteitä alla olevalta videolta.

Dobro doso, Petar!