Naisten Edustus järjesti maalijuhlat Turussa
Naiset EdustusJulkaistu: 29.08.2024 17.32

Naisten Edustus järjesti maalijuhlat Turussa

Paimion Hakan naisten edustusjoukkue kohtasi keskiviikon myöhäisillan vierasottelussa TPS/2:n. Kevätkaudella PaiHa oli vahvempi Tepsiä lukemin 5–2, ja tälläkin kertaa ottelu mentiin paimiolaisten komennossa. Nuori Tepsin joukkue oli ongelmissa, kun PaiHa tehtaili ottelun loppulukemiksi tylyt 0–6.

PaiHan hyvän yläpuolustamisen ansiosta Tepsillä oli hankaluuksia avata omaa peliään. Ottelu pelattiinkin pitkälti turkulaisten päädyssä. PaiHan pallollinen peli sujui hyvin ja se tuotti alkuminuuteista lähtien hyviä maalipaikkoja. PaiHan aiemmissa otteluissa maalinteossa on ollut hiomisen varaa, mutta tällä kertaa paikat käytettiin tehokkaasti.

Ensimmäisen jakson maaleista vastasi kolmikko Meira Armanto, Pinja Akkanen ja Maisa Ikäheimonen. Toisella jaksolla maalien tehtailua jatkoivat 14-vuotias Siina Kossa ja laitahyökkääjä Roosa Korpiaho. Pinja Akkanen onnistui ottelun lopulla maalinteossa toistamiseen viimeistellen Kossan kulmapotkusta loppulukemiksi 0–6. Viiden eri maalintekijän lisäksi myös maaleissa nähtiin eri variaatioita, sillä maalit syntyivät läpiajoista, ripareista, kaukolaukauksesta ja erikoistilanteesta.

Hakan valmennustiimiin kuuluva Hanna Ruohomaa iloitsi joukkueen runsasmaalista voittoa:

- Ottelu oli meiltä hyvä tasaisen varma esitys. Muutamia heikompia hetkiä lukuun ottamatta olimme ottelussa kuskin paikalla. Teimme laadukkaita hyökkäyksiä ja käytimme omat maalipaikat tehokkaasti. Kahden maalittoman tasapelin jälkeen oli upea tunne palata voittokantaan ja vieläpä runsasmaalisesti.

Voiton myötä PaiHa nousi sarjataulukossa kolmanneksi ohi Pargas IF:n. PaiHalaiset pelaavat seuraavan ottelun jo lauantaina, kun sarjakärki FC Nokia saapuu vieraaksi Paimioon. Keväällä Haka hävisi Nokialla lukemin 5–2, mutta viikonlopun kotiottelusta on odotettavissa tasaisempi kamppailu. Ottelu alkaa KHT Soikalla klo 16.00.

- Joukkueen rasitustila on korkealla, sillä olemme pelanneet lyhyen ajan sisään kovia otteluita. Seuraava ottelu tulee myös nopeasti, mutta joukkue on hyvässä iskussa ja meillä on laadukas rinki, Ruohomaa kertoo.

Kuva: Harri Falck. Lisää kuvia ottelusta: https://www.harrifalck.fi/Gallery/Sports/TPS-2-Pai...